frambozen-bosbessen jam met chiazaad

Een kleine maand geleden heb ik voor het eerst 'jam' gemaakt zonder suiker. Deze was op zich prima gelukt, met als kanttekening dat alleen bosbessen een beetje saai is wat betreft smaak. Aangezien mijn moeder vorig week haar verjaardag vierde heb ik haar verrast met een potje zelf gemaakte frambozen-bosbessen jam!

frambozen-bosbessen jam zonder suiker


WAT HEB JE NODIG?
ingredienten frambozen-bosbessen chiazaad jam

100 gram frambozen
50 gram bosbessen
20 gram chiazaad
3 theelepelscitroensap
2 eetlepels honing

weegschaal
maatbeker en staafmixer
potje met deksel



CHIAZAAD?!
Chiazaad hebben we nodig om ervoor te zorgen dat de vruchtenmoes indikt.

Daarnaast heeft het chiazaad ook nog een gezonde functie. Chiazaad is rijk aan omega 3, ati-oxidanten en vezelrijk. Voor mensen die geen vis eten, dus een extra voordeel, je krijgt op deze manier omega 3 binnen.

Let wel op! Chiazaadjes hebben een bloeddruk verlagende werking. Slik je bloeddrukverlagende of bloedverdunnende medicijnen? Overleg dan eerst even met je arts.

AAN DE SLAG..
Hierop een foto hoe de de 'jam' maakt. Wil je iets meer uitleg, check dan mijn eerdere blog. Echt binnen 10 minuten is de 'jam' gemaakt. Helaas nog wel even 2 uurtjes wachten om het chiazaad hun werk te laten doen en dan smullen maar!

diy frambozen-bosbessen jam zonder suiker

En ja, deze 'jam' heeft duidelijk meer smaak. De frambozen proef je echt, heerlijk!

Liefs Syl!

Populaire posts van deze blog

boordstof aan mouwen een trui

first time - slagletters in aluminium strip

vlechten met 4 draden